Statut Asocijacije pejzažnih arhitekata u
Bosni i Hercegovini

Na osnovu čl. 18. pod (a) Zakona o udruženjima i fondacijama Bosne i Hercegovine, (“Službeni glasnik BiH”, br. 32/01, 42/03, 63/08 i 76/11), Skupština Udruženja “Asocijacija pejzažnih arhitekata u BiH-APAuBiH”, na sjednici održanoj dana 10. oktobra 2020. godine u Sarajevu, donijela je

ODLUKU

o izmjenama i dopunama
Statuta Asocijacije pejzažnih arhitekata u Bosni i Hercegovini

I OPŠTE ODREDBE

Član 1.

Udruženje je osnovano Odlukom o osnivanju donesenoj na sjednici osnivačke skupštine udruženja “Asocijacija pejzažnih arhitekata u Bosni i Hercegovini (u daljnjem tekstu: Udruženje), dana 19. 09. 2014. u Sarajevu, u skladu sa Zakonom o udruženjima i fondacijama Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Zakon).

Član 2.

U skladu sa članom 12. Zakona ovim Statutom propisuje se sljedeće:

  • puni i skraćeni naziv, sjedište i adresa Udruženja;
  • ciljevi i djelatnosti;
  • postupak za prijem i isključenje članova;
  • organi Udruženja, postupak i način na koji se biraju, ovlaštenja koja imaju, kvorum i pravila glasanja, trajanje mandata, lice ovlašteno da sazove skupštinu, uslovi i način raspuštanja odnosno prestanka rada;
  • postupak za izmjene i dopune Statuta, ovlaštenja i donošenje drugih opštih akata Udruženja;
  • javnost rada;
  • pravila za ostvarivanje, korištenje i raspolaganje sredstvima Udruženja, kao i organ koji je ovlašten za nadzor nad korištenjem tih sredstava;
  • podnošenje izvještaja o finansijskom poslovanju i radu Udruženja;
  • opis oblika i sadržaj pečata i znaka Udruženja;
  • zastupanje Udruženja;
  • uslovi i postupak spajanja, podjele odnosno prestanak rada Udruženja, uključujući bilo kakav poseban kvorum ili pravila kvalifikovane većine i postupak glasanja;
  • postupak za raspolaganje preostalom imovinom ili drugim sredstvima, u slučaju raspuštanja ili prestanka rada Udruženja;
  • ostala pitanja u vezi sa radom i djelovanjem Udruženja u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.

Član 3.

Udruženje je dobrovoljna, nevladina, interesna, nestranačka i neprofitna organizacija stručnog, profesionalnog i društvenog karaktera osnovana radi ostvarivanja interesa i ciljeva članova Udruženja. Asocijacija pejzažnih arhitekata u BiH je zasnovana na ličnom opredjeljenju i učlanjenju članova, osnovana na neodređeno vrijeme i otvorena za saradnju drugim udruženjima i savezima, stručnim organizacijama, privrednim društvima i institucijama na bazi međusobnog uvažavanja i samostalnosti u radu.

Udruženje stiče svojstvo pravnog lica sa pravima, obavezama i odgovornostima danom upisa u registar kod Ministarstva pravde Bosne i Hercegovine.

Član 4.

Udruženje djeluje na cijelom području Bosne i Hercegovine.

II NAZIV, SJEDIŠTE I PODRUČJE DJELOVANJA

Član 5.

Naziv Udruženja je:

● Asocijacija pejzažnih arhitekata u Bosni i Hercegovini

● Aсоцијација пејзажних архитеката y Босни и Херцеговини

● Udruga krajobraznih arhitekata u Bosni i Hercegovini

Skraćeni naziv je:

●        APAuBiH

●        АПАyБиХ

●        UKAuBiH

Naziv Udruženja na engleskom jeziku je:

● Association of Landscape Architects in Bosnia and Herzegovina

Skraćeni naziv na engleskom jeziku je:

●        ALAinBiH

Član 6.

Sjedište Udruženja je: ul. Zagrebačka 20, 71000 Sarajevo

Član 7.

Udruženje može promijeniti naziv, sjedište i znak Udruženja, o čemu odluku donosi Skupština Udruženja u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.

III CILJEVI I DJELATNOSTI

Član 8.

Ciljevi i djelatnosti Udruženja su :

●   Udruživanje pejzažnih arhitekata, i stručnjaka, institucija i članova udruženja koji se bave djelatnošću u oblasti pejzažne arhitekture različitih visokoškolskih institucija (tehničke, biotehničke i srodne discipline) u Bosni i Hercegovini sa ciljem djelovanja u okviru jedinstvenog strukovnog udruženja;

●   Afirmacija, unapređenje i zaštita statusa pejzažne arhitekture kao profesije u okviru društvenih i kulturnih tokova u Bosni i Hercegovini (unapređenje i usklađivanje stručne programske osnove putem saradnje i povezanosti svih stepena obrazovanja stručnih kadrova istorodnih i srodnih visokoškolskih organiziacija, strateško zapošljavane kadrova (sistematizacija), usklađivanje zakonske i druge pravne regulative sa međunarodnom zajednicom – utvrđivanje standarda i pravila, licenci isl.);

●   Zaštita temeljnih vrijednosti, interesa i položaja pejzažne arhitekture kroz promociju humanih, stručnih, naučnih i umjetničkih aspekata u svim oblastima struke kao što su: zaštita životne sredine, očuvanje kulturne baštine i žaštita pejzaža, planiranje i uređivanje pejzaža svih nivoa složenosti; razvoj kulture otvorenih prostora, razvoj ruralne pejzažne kulture i dr.;

●   Afirmacija kreativno – stvaralačkog rada kroz interdisciplinarni i kontinuirani razvoj pejzažne arhitekture;

●   Zaštita društvene i stručne samostalnosti i osiguranje uslova za obavljanje profesije, kao i zaštita autorskih prava pejzažnih arhitekata, odnosno zaštita i afirmacija profesionalnih interesa i stručnog statusa članova udruženja (predlaganje, uređivanje i objavljivanje metoda i preporuka za ugovaranje odnosno vrednovanje konsultantskih usluga, nadzor primjene u praksi, stručna revizija isl..);

●   Praćenje izvršavanja prava i obaveza svojih članova, posebno sa stanovišta profesionalnog i etičkog kodeksa pejzažnih arhitekata;

●   Razmjena stručnih, naučnih, metodoloških i praktičnih znanja i iskustava kroz informisanje članova i šire stručne javnosti, kao i razmjena iskustava sa predstavnicima drugih struka;

●   Saradnja sa međunarodnim organizacijama pejzažnih arhitekata, kao i domaćim i međunarodnim udruženjima srodnih struka;

●   Organizovanje učešća u pripremi i donošenju zakona i podzakonskih akata od značaja za struku;

●   Razvoj stručno-naučne i stručno-umjetničke djelatnosti i uticaj na unapređenje obrazovanja u oblasti pejzažne arhitekture zajedno sa obrazovnim i naučnim ustanovama i privredom (stručna mišljenja, studije, elaborati, razne analize, projektna dokumentacija, izložbe, konferencije i seminari, praćenje stranih dostignuća i sl.)

●   Registrovanje aktivnosti članova udruženja na polju stručnog i društvenog djelovanja i dodjela odgovarajućih nagrada i priznanja za uspješna dostignuća u oblasti pejzažne arhitekture;

Član 9.

Udruženje može obavljati privredne djelatnosti koje su neposredno povezane sa ciljevima Udruženja iz člana 8. ovog Statuta.

Udruženje može, za djelatnosti koje nisu neposredno povezane sa ciljevima i iz člana 8. ovog Statuta osnovati posebno pravno lice u skladu sa Zakonom.

IV ČLANSTVO U UDRUŽENJU

Član 10.

Osnivači Udruženja su ujedno i članovi Skupštine koji svojstvo člana udruženja stiču danom upisa u Registar udruženja.

Članom Udruženja mogu postati svi državljani Bosne i Hercegovine koji prihvate Statut i ciljeve Udruženja.

Članom Udruženja mogu biti i strani državljani koji imaju boravište u Bosni i Hercegovini, ako prihvate Statut i ciljeve Udruženja, i to potvrđuju potpisivanjem pristupnice.

Članom Udruženja mogu postati i pravna lica: druga udruženja koja učestvuju u radu Udruženja preko svojih delegiranih predstavnika.

Član 11.

Članovi Udruženja obavezni su plaćati godišnju članarinu ako Skupština ne utvrdi drugačije.Visinu i način plaćanja članarine utvrđuje Skupština posebnom odlukom.

Član 12.

O prijemu u članstvo odlučuje Skupština.

Članovi Udruženja mogu biti:

•           stalni;

•           redovni;

•           pridruženi;

•           počasni.

Udruženje vodi evidenciju o članovima Udruženja. Popis članova Udruženјa vodi se elektronski i sadrži: a) ime, prezime, odnosno naziv člana, s adresom prebivališta, odnosno sjedišta; b) datum pristupanja i broj pristupnice udruženja; c) vrstu članstva udruženja, u skladu sa statutom; d) datum prestanka članstva u udruženju. Popis članova udruženja je dostupan na uvid nadležnim organima na njihov zahtjev.

Član 13.

Stalni članovi Udruženja su lica iz člana 10. ovog statuta, koja su stekla svojstvo člana Udruženja.

Redovni i pridruženi članovi mogu biti sva fizička i pravna osoba koja radom ili finansijski pomaže Udruženje.

Počasni član može postati fizička i pravna osoba, koja pokaže značajne rezultate u promociji ciljeva i djelatnosti Udruženja.

Za stupanje u članstvo podnosi se pristupnica na propisanom obrascu. Primljeni član se upisuje u evidenciju članstva.

Prestanak članstva

Član 14.

Članstvo u Udruženju prestaje:

●   Na vlastiti zahtjev, potpisivanjem izjave o istupanju iz Udruženja;

●   Isključenjem u slučaju djelovanja u suprotnosti sa ciljevima i Statuta Udruženja;

●   Smrću člana;

●   Prestankom svojstva pravnog lica člana Udruženja.

Član 15.

Svaki član Udruženja može slobodno istupiti iz članstva.

Sa odlukom člana Udruženja o istupanju iz članstva, upoznaje se predsjednik Udruženja, nakon čega se vrši evidentiranje istupanja.

Član 16.

Isključenje iz članstva se vrši u slučaju kada član Udruženja teže povrijedi odredbe ovog Statuta ili drugih pravila Udruženja ili ako djeluje protivno ciljevima i interesima Udruženja. Odluku o prestanku svojstva člana udruženja donosi predsjednik Udruženja.

Lice koje je nezadovoljno odlukom iz prethodnog stava, može podnijeti žalbu Skupštini Udruženja u roku od 15 dana od dana prijema odluke. Skupština razmatra žalbu iz prethodnog stava na prvoj narednoj sjednici i na istoj donosi konačnu odluku.

V PRAVA, DUŽNOSTI I ODGOVORNOSTI ČLANOVA

Član 17.

Prava članova Udruženja su:

●   da biraju organe Udruženja i da u njih budu birani;

●   da daju prijedloge, mišljenja i sugestije;

●   da prate rad Udruženja i pokreću inicijative za rješavanje pitanja od interesa za Udruženje;

●   da budu redovno informisani o radu i rezultatima rada;

●   da u zaštiti svojih prava koriste pomoć Udruženja;

●   da izvršavaju poslove i obaveze povjerene od strane organa Udruženja;

●   da predstavljaju udruženje kad im organi Udruženja to povjere.

Član 18.

Dužnosti članova Udruženja su:

●   da učestvuju u aktivnostima Udruženja;

●   da savjesno i odgovorno izvršavaju povjerene poslove i zadatke u vezi sa radom i aktivnostima Udruženja;

●   da propagiraju djelatnost Udruženja, a posebno značaj njenih programskih ciljeva;

●   da redovno izvršavaju preuzete obaveze prema Udruženju i provode odluke, stavove i zaključke organa Udruženja;

●   da uredno i na vrijeme izmiruju članarinu u skladu sa odlukom Skupštine;

●   da se pridržavaju odredaba ovog Statuta;

●   da informišu organe udruženja o eventualnom neprimjerenom radu drugih članova ili institucija, a tiče se Udruženja.

Oblici odgovornosti članova će se definisati posebnim Pravilnikom koji donosi predsjednik Udruženja.

VI  ORGANI UDRUŽENJA

Član 19.

Organi udruženja su:

1. Skupština;

2. Predsjednik i zamjenik predsjednika Udruženja.

Član 20.

1. Skupština

Skupština je organ upravljanja Udruženja, koju čine svi članovi, s jednakim pravom glasa. Radom Skupštine rukovodi Predsjednik Skupštine kojeg bira i razrješava Skupština. Mandat Predsjednika Skupštine traje dvije godine sa mogućnosti reizbora.

Član 21.

Predsjednik Skupštine može biti razrješen dužnosti prije isteka mandata iz čl. 20. ovog Statuta i to:

●   na sopstveni zahtjev;

●   ako pravilno ne obavlja poslove i zadatke Predsjednika Skupštine;

●   u drugim slučajevima predviđenim Zakonom i ovim Statutom.

Inicijativu za razrješenje Predsjednika Skupštine može dati 1/3 članova Skupštine. Inicijativu za razrješenje Predsjednika Skupštine može dati 1/3 članova Skupštine.

Član 22.

Skupština Udruženja može biti:

●    redovna i

●    vanredna

Redovna skupština se sastaje po potrebi, a najmanje jednom u toku kalendarske godine i ima za cilj kontrolu rada putem razmatranja godišnjeg izvještaja o radu Udruženja.

Vanredna skupština saziva se izuzetno, u slučaju nepredviđenih teškoća u radu, poremećaja

međuljudskih odnosa u organizaciji ili drugih okolnosti kada je ugrožen rad i vitalni interesi Udruženja.

Način rada Skupštine pobliže se utvrđuje Poslovnikom o radu Skupštine.

Član 23.

Skupštinu saziva predsjednik Skupštine najkasnije 15 dana prije njenog održavanja. Predsjednik Skupštine je dužan sazvati Skupštinu u slučaju kada to zahtijeva najmanje 1/3 članova Skupštine ili kada to zatraži Predsjednik Udruženja.

Član 24.

Radom sjednice Skupštine rukovodi Predsjednik skupštine.

Skupština bira zapisničara na početku rada sjednice koji vodi zapisnik. Zapisnik mora da odražava bitan tok rada i suštinu svih odluka i stavova.

Predsjednik Skupštine se:

•    stara o organizovanju Skupštine i saziva njene sjednice;

•    predlaže dnevni red sjednice;

•    predsjedava sjednicama Skupštine;

•    potpisuje akte donesene na Skupštini;

•    stara se o izvršenju odluka, zaključaka i drugih akata Skupštine;

•    vrši i druge poslove koje mu odredi Skupština u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.

Član 25.

Skupština radi i odlučuje u skladu sa Statutom i Poslovnikom o radu.

Kvorum Skupštine je natpolovična većina svih članova Skupštine Udruženja.

Skupština punovažno odlučuje natpolovičnom većinom prisutnih članova Skupštine Udruženja, ukoliko ovim Statutom nije drugačije određeno, odnosno da je za određena pitanja potrebna kvalifikovana većina.

Glasanje na sjednici je javno, izuzev ukoliko Skupština na samoj sjednici ne utvrdi drugačije.

Član 26.

Skupština u svojoj nadležnosti donosi:

●   Statut Udruženja, njegove izmjene i dopune i druge opće akte određene Statutom;

●   odlučuje o pripajanju, razdvajanju, transformaciji i prestanku rada Udruženja, kao i o drugim statusnim promjenama Udruženja;

●   donosi poslovnik o radu Skupštine;

●   bira predsjednika Skupštine, predsjednika i zamjenika predsjednika Udruženja;

●   usvaja godišnji program i plan rada Udruženja;

●   usvaja izvještaje o radu i finasijski izvještaj koji je pripremio predsjednik Udruženja;

●   donosi odluku o visini i načinu plaćanja članarine;

●   donosi odluku o ovlaštenim licima za zastupanje i predstavljanje Udruženja;

●   usvaja završni račun;

●   daje autentično tumačenje ovoga Statuta;

●   djeluje kao drugostepeno tijelo u žalbenom postupku;

●   donosi odluku o prestanku rada Udruženja;

●   razmatra i usvaja izvještaje o radu Udruženja, koje podnosi predsjednik Udruženja;

●   donosi odluku o obrazovanju komisija i radnih tijela Udruženja;

●   donosi odluku o znaku Udruženja;

●   odlučuje o proglašenju počasnih članova Udruženja;

●   donosi odluku o promjeni naziva i sjedišta Udruženja;

●   obavlja druge poslove koji nisu stavljeni u nadležnost drugih organa Udruženja.

Član 27.

Za valjano donošenje odluka i rad Skupštine Udruženja potrebna je prisutnost (kvorum) natpolovične većine registrovanih članova Udruženja za tekuću godinu (50%+1 član). Skupština donosi odluku natpolovičnom većinom glasova prisutnih članova Skupštine (50%+1 član).

Svaki član Skupštine ima po jedan glas na sjednici Skupštine Društva.

Član 28.

U slučaju da se na Skupštini utvrdi nepostojanje kvoruma, Skupština se odgađa za petnaest (15) minuta. Ako ni protekom tog vremena nema kvoruma, Skupština će zasjedati s prisutnim brojem članova čije će odluke u tom slučaju biti pravosnažne.

Na sjednici Skupštine na kojoj se odlučuje o promjeni Statuta, prestanku postojanja Udruženja, Skupština pravosnažno donosi odluke 2/3 većinom prisutnih članova na Skupštini.

Član 29.

Glasanje Skupštine je u pravilu javno. Članovi Skupštine mogu se odlučiti i za tajni način glasovanja.U slučaju neriješenog glasanja o pojedinoim pitanjima na Skupštini Predsjednik Udruženja dat će odlučujući glas.

Predsjednik i zamjenik predsjednika Udruženja

Član 30.

Poslovima i aktivnostima Udruženja upravljaju Predsjednik i zamjenik predsjednika Udruženja, koje imenuje i razrješava Skupština, u skladu sa ovim Statutom.

Mandat Predsjednika i zamjenika predsjednika Udruženja je dvije godine sa mogućnošću reizbora.

Član 31.

Predsjednik i zamjenik predsjednika Udruženja su za svoj rad odgovorni Skupštini i u skladu sa Zakonskim propisima i ovim Statutom i drugim aktima Udruženja.

Član 32.

Predsjednik i zamjenik predsjednika Udruženja imaju sljedeća prava, dužnosti i odgovornosti:

●   zastupaju i predstavljaju Udruženje u pravnom prometu;

●   provode politiku i druge odluke koje je donijela Skupština;

●   naredbodavci su u izvršenju finansijskog plana;

●   vode poslovanje i donose odluke u okviru programa rada i planova razvoja Udruženja;

●   određuju izvedbene planove i radne zadatke;

●   odgovorni su za zakonitost i poslovanje Udruženja;

●   pripremaju i predlažu donošenje svih akata iz nadležnosti Skupštine Udruženja;

●   donose opće akte, izuzev onih koji su u izričitoj nadležnosti Skupštine;

●   prate realizaciju finasijskog plana Udruženja;

●   izvršavaju odluke Skupštine;

●   raspolažu imovinom Udruženja;

●   imaju i druga prava i obaveze utvrđene Zakonom, opštim aktima Udruženja, i koje im stavi u nadležnost Skupština Udruženja.

Član 33.

Predsjednik i zamjenik predsjednika mogu biti razriješeni dužnosti prije isteka vremena na koje su imenovani i to:

●   na sopstveni zahtjev

●   ako pravilno ne obavljaju poslove i zadatke Predsjednika i zamjenika predsjednika

Udruženja

●   u drugim slučajevima predviđenim Zakonom i ovim Statutom.

Inicijativu za razrješenje Predsjednika i zamjenika predsjednika može dati 1/3 članova Skupštine.

Predsjednik Udruženja je ovlašten da donosi odluke po svim pitanjima koja se odnose na tekuću aktivnost Udruženja, izuzev pitanja koja spadaju u isključivu nadležnost Skupštine.

VII KOMISIJE I RADNA TIJELA

Član 34.

Radi svestranog razmatranja i odlučivanja o pojedinim pitanjima iz djelokruga djelatnosti Udruženja, Skupština Udruženja može obrazovati stalne ili povremene komisije. Sastav i djelokrug komisije se utvrđuje odlukom Skupštine Udruženja.

VIII PRIHODI I IMOVINA

Član 35.

Prihodi Udruženja su:

●   članarine;

●   dobrovoljni prilozi i pokloni fizičkih i pravnih lica, kako stranih, tako i domaćih u gotovini, uslugama ili imovini bilo koje vrste;

●   prihodi od kamata, dividendi, dobiti od kapitala, zakupnina, honorara i sličnih izvora

pasivnih prihoda;

●   prihod stečen kroz ostvarivanje ciljeva i aktivnosti Udruženja;

●   iz drugih Zakonom dozvoljenih izvora.

Član 36.

Ostvarivanje, korištenje i raspolaganje sredstvima Udruženje utvrđuje se finansijskim planom kojeg donosi Skupština na prijedlog Predsjednika i zamjenika predsjednika Udruženja.

O korištenju sredstava, u skladu sa finansijskim planom odlučuje Predsjednik i zamjenik predsjednika Udruženja.

Član 37.

Nadzor nad korištenjem sredstava vrši Skupština Udruženja.

Skupština je nadležna za kontrolu svih dokumenata, koji se odnose na finansijsko poslovanje, posebno periodičnih, polugodišnjih i završnih finansijskih izvještaja.

Dokumenta iz prethodnog stava Skupština razmatra na redovnoj godišnjoj, a ako je potrebno i vanrednoj sjednici Skupštine te iste podnosi nadležnim organima u skladu sa Zakonom i drugim propisima i ovim Statutom.

IX OBLIK SADRŽAJA PEČATA, ZNAKA I ŠTEMBILJA UDRUŽENJA

Član 38.

Udruženje ima svoj pečat okruglog oblika, promjera 30 milimetara. Obavezno sadrži puni naziv Udruženja na bosanskom i engleskom jeziku, kao i sjedište Udruženja.

Udruženje može imati više pečata, s tim što svaki mora biti numerisan brojevima.

O čuvanju i upotrebi pečata stara se Predsjednik i zamjenik predsjednika Udruženja.

Član 39.

Udruženje ima svoj znak. Znak Udruženja je pravougaonog oblika. Na znaku se nalazi silueta zgrade i stabla (stilizirani pejzaž) i skaraćeni naziv Udruženja, ispod kojih je ispisan puni naziv Udruženja, svi elementi zelene boje na bijeloj podlozi.

X ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE

Član 40.

Udruženje predstavlja i zastupa u pravnom prometu Predsjednik i zamjenik predsjednika Udruženja, u okviru ovlaštenja utvrđenim ovim Statutom i Zakonom.

Član 41.

U postupcima u kojima Udruženje sudjeluje kao stranka radi ostvarivanja svojih prava, dužnosti i odgovornosti pred nadležnim organima, Predsjednik Udruženja može dati pismenu punomoć advokatu za zastupanje ili drugoj stručnoj osobi.

XI JAVNOST RADA

Član 42.

Rad Udruženja je javan. Javnost rada ostvaruje se neposrednim informisanjem i putem sredstava javnog informisanja za značajnije aktivnosti.

Svim članovima omogućit će se uvid u obavljanje aktivnosti na svim područjima na kojima djeluje ovo Udruženje, kao i planiranje daljnjih aktivnosti.

Član 41.

Članovi Udruženja moraju biti redovno informisani o radu Udruženja. Za javnost rada odgovorni su Predsjednik i zamjenik predsjednika Udruženja.

XII POSTUPAK ZA IZMJENU I DOPUNU STATUTA

Član 42.

Skupština je nadležna za donošenje Statuta, izmjene i dopune Statuta i drugih općih akata određenih Statutom.

Izmjene i dopune Statuta udruženja usvaja Skupština, dvotrećinskom većinom glasova ukupnog broja članova.

Inicijativu za izmjene i dopune Statuta može podnijeti 2/3 članova Udruženja.

Inicijativa se upućuje Predsjedniku Udruženja koji priprema tekst nacrta za izmjene i dopune Statuta.

Član 43.

Udruženje može pored Statuta imati i druga opća akta.

Organi Udruženja donose opće akte Udruženja: pravilnike, poslovnike i odluke koji moraju biti u saglasnosti sa Zakonom i ovim Statutom.

XIII  USLOVI I POSTUPAK ZA SPAJANJE, PODJELU ODNOSNO PRESTANAK RADA URDRUŽENJA UKLJUČUJUĆI I BOLO KAKAV POSEBAN KVORUM ILI PRAVILA  ZA POSTIZANJE KVALIFIKOVANE VEĆINE  U POSTUPKU GLASANJA

Član 44.

Udruženje se može spojiti ili podijeliti u drugo udruženje u skladu sa Zakonom.

Odluku iz prethodnog stava donos Skupština dvotrećinskom većinom svih članica/ova Udruženja.

Ovom odlukom reguliše se naročito: naziv i sjedište te podjela imovine, prava i obaveze, kao i druga pitanja koja se odnose na statusne promjene Udruženja.

Prestanak rada

Član 45.

Udruženje će trajati sve dok za to budu postojali zakonski uslovi ili dok Skupština ne donese odluku o prestanku Udruženja.

Član 46.

Udruženje može prestati sa radom dobrovoljno ili po sili zakona.

Odluku o dobrovoljnom prestanku rada Skupština donosi dvotrećinskom većinom svih članica/ova Udruženja.

Inicijativu za prestanak rada Udruženja može dati jedna trećina članica/ova Udruženja ili Upravni odbor, u slučaju:

•    ako je proteklo dvostruko više vremena od vremena utvrđenog Statutom Udruženja za održavanje Skupštine, a Skupština nije održana,

•    ako se broj članova Udruženja smanji ispod broja tri.

•    u drugim slučajevima utvrđenim Zakonom.

Inicijativa se podnosi predsjedniku Upravnog odbora Udruženja koji priprema materijal za Skupštinu.

Član 47.

Udruženje prestaje sa radom po sili zakona, u skladu sa odredbama članova 51. i 52. Zakona o udruženjima i fondacijama Bosne i Hercegovine.

Udruženje je obavezno svaku promjenu prijaviti nadležnom ministarstvu u roku utvrđenim Zakonom.

XIII  POSTUPANJE SA IMOVINOM  UDRUŽENJA U SLUČAJU PRESTANKA RADA UDRUŽENJA

Član 48.

Istovremeno sa odlukom o prestanku rada Udruženja Skupština donosi plan likvidacije Udruženja, kojim se utvrđuje raspored imovine, prava i obaveze Udruženja.

Skupština imenuje likvidatora Udruženja čija dužnost je da se stara o izvršenju plana likvidacije i koji je ovlašten da zastupa Udruženje u postupku likvidacije i u postupku podnošenja zahtjeva za prijavu prestanka rada Udruženja nadležnim organima.

Imovina kod raspuštanja udruženja, nakon izmirenja svih zakonskih obaveza, dodijelit će se nekom drugom udruženju koje obavlja iste ili slične djelatnosti, a na osnovu odluke Skupštine.

XIV ZAVRŠNE ODREDBE

Član 49.

Tumačenje odredbi ovog statuta daje Skupština udruženja.

Član 50.

Ovaj Statut stupa na snagu danom donošenja, a primjenjivat će se od dana upisa u Registar udruženja kod nadležnog Ministarstva.

BROJ: 01-01-10/20

Sarajevo, 10. 10. 2020. godine

Predsjedavajuća Skupštine

/Emira Hukić/